Kisah Kisah Kita

Thursday, February 23, 2012

PANGGUNG

Yang namanya panggung selalu heboh. Design dan lightingnya selalu wah. Apalagi kalau yang show adalah bintang terkenal. Selama dua jam panggung diguncang seolah ada gempa bumi. Semua penonton dibikin histeris seperti gila atau kerasukan.

Namun seheboh apapun..tak ada show yang tidak berakhir. Tak ada pentas yang tidak kembali menjadi gelap dan sepi. Tak ada penonton yang tidak bubar.

Di atas panggung show pernah ada Frank Sinatra..Elvis Presley..Freddie Mercury..Michael Jakcson dan maha bintang lainnya yang pada masa itu membuat penonton tergila-gila..lupa diri..lupa segalanya. Mereka dicintai..dikagumi..dijadikan idola..dijadikan bintang.

Namun tak ada bintang yang tak redup. Sama seperti panggung tempat mereka show..tak ada lighting yang tak padam..tak ada sound system yang menyala terus.

Iya..semua akan kembali sepi..sepi dan sunyi.

Dulu mereka pernah menghebohkan dunia..namun kini mereka semua telah menjadi masa lalu.

Begitulah hidup..kejayaan..kekayaan dan kemuliaan semuanya akan berlalu. Kedudukan dan kekuasaan tidak akan bertahan selamanya. Siapa pun kita..kalau bukan menjadi bintang di atas panggung ya jadi penonton di bawah pentas.

DIATAS ATAU DIBAWAH PANGGUNG SAMA SAJA..SEMUANYA AKAN BERLALU. YANG PENTING KITA BISA MENJALANKAN HIDUP INI DENGAN BAIK DAN BENAR..ITU SUDAH MERUPAKAN SUATU ANUGERAH.

Source      :  A little Truth of life ( kaskus.us/showthread.php)
Picture by  :   emotionallyhurts.wordpress.com

No comments:

Post a Comment